Anno Superstar

Från Luleå till London

2007 juni 30

Watchless

Jag var arg så jag vägrade åka till stallet ett tag och lade mig och åt fetaost och kollade på Two Guys And A Girl och somnade till. Vilket visade sig vara bra för nu på kvällen går det bättre tåg så nu behöver jag bara vänta vanliga 12 minutrarna. (Men allvarligt, 27 min är inte okej!) Jag ska vara lite bold och hoppas att det regnat klart och fara utan regnjacka.

Glömt min klocka på jobbigt, irriterande. –>

Dear

Åååhhhh faaaaaan
Nu när det är sommartid matchar inte mina bussar med Märstatågen så jag måste vänta TJUGOSJU minuter vid Väsby Station. För i helvete.. Men iallafall så går det EN buss på lördagar som jag kan ta direkt till Märsta och jag väntade in den, fixade mina grejer.. och hittade inte nyckeln till stallkammaren/min cykel förrän två minuter innan min buss skulle åka. GRIIIIN. Faan. Vad less jag blir. Regnar gör det också. Jävla bajsskit. Och det är väl OK om man har nåt man kan ladda ner och se men jag såg Studio 60 igår och Traveler i morse och har redan lyssnat på dagens Cort & Fatboy (och de är lediga nästa vecka så då blir det inget ALLS åååh trååk trååk) och var är egentligen mina regnbyxor? Jag har ett vagt minne av att de gått sönder, men jag vet inte riktigt. Och har jag råd att köpa ett stallregnställ? Neeeeej för jag ska till Roskilde och London. Jag har en urgammal Helly Hansen-kappa i XL som jag har i stallet men det hj’lper ju inte när man cyklar i regnet. Eller sen rider. Helvetes jävla skitskitskit. –>

2007 juni 27

Roskilde

Roskilderesa ner - check (flyg)
Roskilderesa hem - check
Londonbiljetter dit & hem - check
Conventionbiljett - check

Nu ryker nog hela det jag börjat spara ihop till USA på Roskilde & London men är det så får det vara så för jag är så kräkpsykad för London så jag inte vet var jag ska ta vägen. Förutom Trucco kommer Aaron Douglas & Callum Keith Rennie till Conventionet. CKR är ju så gushligt magisk, jag blir nästan lite skraj för tanken på att träffa honom. Men hur grymt är det inte att få skriva att man ska träffa Leoben liksom? Öh, ja, kanske inte alls för de 99% av er som läser det här och inte ser på BSG. Men ni andra ÅH-HÅ-HÅÅÅ GU VAD AVIS NI ÄR, ERKÄNN! Och Aaron har typ rykte om sig att vara den trevligaste människan på jorden ungefär. Iiih.

Flyg bokat. Conbiljett köpt. Ska boka Hostel i helgen eller om jag orkar fixa överföring av pengar från mitt sparkonto innan dess, hittat ett fint hostel med bra omdömen mitt mellan Heathrow (där Conventionet hålls) och London. Och som extra grädde på toppen kommer min franska internetbästis Marie-Ange vara i London just då så vi kan träffas, och ÄVEN träffa Lulu, en geMensam internetkompis som bor i London! Åååh, jag hade kunnat stanna forääääver.

Men det får duga med BSG-con i tre dar och London dan före och efter. Tja, hur mycket “efter” det nu blir, jag tänkte som jag tänkte sist när jag bokade flygresan hem att “jag tar runt 6-7 på kvällen så kan jag gå på stan på dan innan” men då har man ju resväska också och risken är väl rätt stor att jag dessutom är pank då. Men vi får väl se.

Sist satt jag på Heathrow i typ fem timmar med 2 pund och tråkade ihjäl. Pendlade mellan rökrummet och att läsa Lemmys självbiografi och båda var ungefär lika tråkigt. Och nu röker jag ju inte ens. Fast om Trucco är sådär dösnygg på riktigt med kanske jag måste gå ut och hyperventilera i mig en. –>

2007 juni 26

I

Katee & Michael Hogan var två av Entertainment Weekly’s ‘100 stars we love right now’. DAMN RIGHT. Åh KATEE. Hon är så cool & snygg & underbar. Och Michael Hogan ser grymt cool ut för sin ålder.

Inga fuckups på jobbet idag. Yay. –>

2007 juni 25

All

HOO YAY.
Inget Red Hot men väl BASEMENT JAXX! Sweeet. Schemat ser för övrigt jättebra ut, även om ingen alls skulle vilja hänga med mig kan jag ändå roa mig med band rätt länge. Fast attans vad tidigt de slutar, Basement Jaxx går av vid midnatt och sen var det ingenting värt att se.. hm. Det kanske blir till att dra till Köpenhamn på kvällen där ändå. Vi får se. Vi får se. Jag tar det som det kommer där. Hittar jag nån jag känner som har ett tält - fine. Festar jag hela natten - fine. Åker jag till Köpenhamn och hänger i tåghallen - fine. All is fine. All Roskilde is full of love. Och jag ska se the Ark och äta världens godaste tomatsoppa och fina feta briostmackor (tack Malin E, hade glömt dom!).

Idag: Blåtur på jobbet, Lucas har nån slags valack-mens och är skittjurig. –>

2007 juni 23

You

Ska snart iväg till stallet. Glåmig dag, har mest legat och slappat, och med rätta tycker jag eftersom det inte vart mycket av det på senaste veckorna. Det blev chips, dipp & The Train Job till frukost, slösurf, lite Photoshop, ett bad, halvsova under mitt nya satinpåslakan som jag köpte i Luleå för 170:- (70% rea TJINGTJING), ätit mandelmassa, passionsfrukt och granatäpple till halva Shaun of the Dead. –>

2007 juni 21

Point

Nu har jag köpt flygbiljett ner till Köpenhamn den 8:e juli och tågbiljett hem dagen efter, så finns det ingen återvändo, det blir en dags Roskilde iallafall! Hurra! Jag vet inte riktigt var jag ska sova, hoppas kunna ragga tältplats nånstans, men i värsta fall går det ju att dra runt på festivalen, eller ta sig till Köpenhamn och slagga på Centralstationen. Biljetterna står Skattemyndigheten för, tack för det televerket! Yay för skatteåterbäring.

Så nu ska jag bara ha 650 danska och så lite för mat och öl och ett par tågbiljetter i Danmark. Jag var först lite purken över att det inte står nån bandlista över vilka som spelar vilken dag på Roskildes hemsida, men sen kom jag på att man kan ju kolla bandens hemsidor istället och HURRA HURRA ARK SPELAR DEN 8:E!!!!! Aaaaah fan vad gött!

Andra jag vill se som lyckligtvis spelar på söndan är Wilco, Timbuktu, Muse & Arctic Monkeys. Red Hot & Sounds har inte skrivit på sina sidor när de spelar, men risken är väl rätt stor att Red Hot är på torsdag. :/ Det är torsdag eller söndag, för fredag & lördag är de i Paris & London. Å, hoppas de spelar på söndag!

Men helt ärligt så kommer ju musiken i andra hand, jag kollade banden efter att jag bokat tåg- och flygbiljetterna. Jag vill verkligen ha en dag på Roskilde, det ska bli så sjukt kul! Åååh. Och all maaaat. TOMATSOPPAN. Roskildes tomatsoppa på West Camp! Och de där fetingmackorna, och fläskpommesen.. mmm.. borde göra en budget tror jag.. ;) –>

2007 juni 17

Save

Oops, har glömt skriva här.
Luleå is same old, same old.
Alltid samma, mycket nytt som inte är så nytt, jag är kär i rondellen vid Notviken. Det är SÅ SJUKT SMIDIGT att köra hem den vägen nu! Lördag var stada, middag med bror, försöka få tag i de två SGA-avsnitten jag missade i fredags då jag satt på tåget. I morse fick jag starta om det så jag har de inte än, men senaste Who fick jag iallafall ner. OAAAAAHHHHHHHH. Är allt jag har att säga om det. Jo, och att John Barrowman får mig att vilja ha en penis.

Idag var planen Gennys men de hade tydligen stängt söndagar och stängt imorgon med så det blir ingen Gennys-sushi ALLS den här Luleåtrippen. :( Buuu. Det blev friterade grönsaker på Waldorf istället. Helt OK men inte vegosushi precis. (Det finns två sushihak till men de hade BARA sushi och mormor + bror var inte pigga på att testa det). Jo, och så var jag och mamma på stan (innan Gennys alltså) och shoppade lite mer. Jag hittade en så sjukt perfekt födelsedagspresent till Anna att jag nästan är avundsjuk på henne för att hon ska få den, jag ville ha en själv men det fanns bara en kvar där jag köpte den så det blev inget med det. Men hon kommer älska den, I know it.

Hälsade på i inte mindre än två nyinflyttade lägenheter idag; först hos Helena & Christian på Östermalm, skiiiiitfin, och sen hemma hos Björn & Cissi & Harry, tyvärr jobbade Cissi men Harry är ju alltid mysig. Det är fint att få lite katt också, jag saknar mina grabbar fast det bara var tre dar sen jag åkte ifrån dom. <3 Donna är ju dock nästan som en katt. Och det är roligt att lura henne att det är katter ute på gården, då blir hon knäpp och börjar skälla ut genom fönstret. Hihi.

SUCK, nu vill jag ju se SGA, det här bredbandet är så sööööligt.
Jag får väl gå upp och leka med alla mina nya saker nu istället. Och sätta på Weepings “Into the Light” som mamma köpte idag. Hon såg dom live på Kulturens Hus härom månaden och nu är hon jättenere i Weeping. Jag påpekade att jag hade två ex av den skivan när den kom, men då dög det inte. Sent ska syndaren vakna? ;) –>

2007 juni 14

Actually,

Har haft en galen stressvecka som jag ska skriva mer om på lördag då jag är framme i Luleå. Just nu har jag packat, min biljett är i väskan med min flygbiljett hem som är på mitt kort. Jag har fått bort en bra last disk och inte hunnit städa hallen, men jag kan nog röja det värsta imorgon.

Anna kom över och socialicerade med mig medan jag diskade och sprang runt och packade och sen såg vi Wonderfalls-piloten och jag åt nudlar. Det var skönt att ha henne där för jag hade nog vart skitmycket mer stressad om hon inte vart där.

Nu: Sova, jobba, tåg hem!
Har Milton fulladdad med dagens Cort & Fatboy som jag inte lyssnat på, samt säsongsfinalen av The Tudors och första fyra avsnitten av Traveler. Som jag också sparat. Vill att det ska vara dags att åka nu! –>

2007 juni 12

He

Den är inte lika bra som Clutch’s “Electric Worry”, och jag har alltid tyckt att the Killers var kinda meh, men den här är riktigt, riktigt bra: